Nå har det altså skjedd, Wonderwoman har opprettet en blogg.


I sneglefart ut av et samboerskap som har hanglet i mange år må hun skrive seg gjennom prosessen, og hvorfor ikke gjøre det på nett hvor andre kan lese om hennes erfaringer underveis. Det skal sies at hun ikke en gang har kommet til startgropa. Hun er underveis, forsov seg kanskje, tok en lang dusj og bevilget seg 10 minutter til frokost. Men hun kommer. Og hun står snart på startstreken. På vei til et bedre liv.
Et liv som singel, men ikke alene. Wonderwoman blir aldri alene, heldigvis! Hun er mamma, men blir aldri "alenemor" - barnet har en dedikert far, men han er ikke ment for Wonderwoman og Wonderwoman har aldri vært ment for ham.

fredag 25. juni 2010

Wonderwoman får annet å tenke på

Wonderwoman synes fremdeles det er rart å ikke ha Goodboy "for hånden", det gjør at hun må fokusere på livet slik det er der og da. Hun må forholde seg til Han som hun ikke lenger elsker, hun må forholde seg til fremtiden og planleggingen av den.

Hun hadde begynt å tegne seg et bilde av den perfekte fremtid. Nå holder hun på å viske det ut, men noen har gitt henne et dårlig viskelær. Bildet forsvinner i allefall ikke over natten.

En dag på jobben får Wonderwoman telefon fra sin mor. Faren er innlagt på sykehus og de tror det kan være noe alvorlig. Wonderwoman er ei pappajente som lenge har hatt følelsen av at noe er galt. Hun blir urolig, kvalm og nervøs. I telefonen med sin mor er hun rolig og positiv. Kontroll er stikkordet. Kontroll og selvbeherskelse er nøkkelen til alt tenker hun.

Wonderwoman jobber seg gjennom dagen i stillhet. Hun kan ikke fortelle om bekymringene til noen, da kommer hun til å begynne å gråte. En ekte Wonderwoman gråter ikke så noen ser det.

Vel hjemme må hun fortelle det til Han, de er tross alt en familie. Han kommer gjennom døren og gir guttungen en varm klem, men hun merket stemningen allerede før hun så Ham. Han hilser ikke på henne. Hun snur seg mot komfyren og fortsetter med middagen mens han skravler med guttungen. Kvelden går, han henvender seg kun til guttungen og ikke til henne. Wonderwoman vet ikke hva det er denne gangen, vanligvis ville hun være lettet over at han ikke forsøkte å få i gang en samtale men akkurat i dag skulle hun gjerne snakket med ham.

Senere ringer telefonen, det er moren som ringer med siste oppdateringer. Hvilket er "de venter på svar på prøvene, det er ingenting nytt". Ut av samtalen forstår Han at noe har skjedd.
Han spør etter en stund. Hun svarer kort og rolig. Merker den dårlige samvittigheten hans, men den har hun ikke mye til overs for. Hun har følt på den før og vet at den ikke stikker så dypt. Wonderwoman setter ipoden på øret og går til sengs. Alene. Bekymret og redd.

3 kommentarer:

  1. Nå kom det fkien ltn tåre... Uff,d u er skitgod til å skrive!! Falt tilfeldigvis over blggen din, jeg pleier ikke lese blogger engang, men ble fasinert av navnet på bloggen. Jeg leser så øynene faller ut, du er god! Og jeg lever meg sånn inn, og jeg kjenner på tidligere "segselv"følelser også, for jeg kjenner meg igjen i noe, og jeg lever meg så godt inn at det blir mitt! Du er god! Og jeg sender en klem, selvom jeg ikke ofte gjøre det heller..

    SvarSlett
  2. faktisk en liten... ikke fkien ltn..

    SvarSlett
  3. Anonym: TAKK, Wonderwoman setter umåtelig pris på skrytet. Wonderwoman er definitivt ingen klemmedame selv, men sender en tilbake fordi du er så snill!

    SvarSlett